Това предаде АФП, цитирана от "Фокус". Агенцията припомня, че от февруари страната ни е разтърсена от протести срещу бедността.

В инициативата във "Фейсбук" вече са се включили 140 заведения от цялата страна.

Практиката на „висящо кафе” означава следното – поръчват се и се плащат две кафета. Едното е за клиента, който е платил, а другото е за клиент в нужда, който го поиска.

На страницата „Висящо кафе в България” в социалната мрежа Фейсбук е посочен пълен списък със заведенията в страната, които са се съгласили да участват в кампанията.
Сред тях има както софийски кафенета, така и десетки из всички краища на страната.

Вдъхновител на идеята е италианският поет и сценарист Тонино Гуера. Артистът разказва за свое посещение в Неапол заедно с режисьорите Федерико Фелини и Виторио де Сика. В едно местно кафене там Гуера за пръв път видял механизма на подаряването на кафе на непознат.

Първата касова бележка с подарена ароматна чаша кафе бе пусната от бар във Варна в петък вечерта, съобщи БГНЕС. Оттам тръгна и инициативата за "висящите" стоки, които желаещите предплащат и подаряват на хора в нужда.

В София и полицаи се включиха в акцията "висящо кафе", пише "Труд". Двама униформени платили по една допълнителна напитка в заведение в центъра.

В България към инициативата се присъединиха заведения за бързо хранене и магазини. Те предлагат на клиентите да купят хляб или сандвич за някой в нужда.
В столицата руска пекарна предлага "споделена закуска" - най-търсени са пирогите и пелмените. В Стара Загора нуждаещите се вече могат да хапнат кроасан или солети и дори да вземат прах за пране без пари. Собственикът на нова хлебопекарна пусна "висящ хляб".

Пловдивската опера също се включва в популярната вече инициатива, но с продажба на билети. Всеки любител на класическата музика може да купи "висящ" пропуск за хора, които нямат финансовата възможност да си го позволят. 10 билета вече са закупени с лични средства от служители на район "Тракия".